Sally Marsland
Créatrice de bijoux
Born (1969). Lives Melbourne, Australia.
Education / Related Activity
1997-1998, 2001-2005
Sessional lecturer, Gold & Silversmithing Department, RMIT
1998-2000
Munich Academy of Fine Art (Class of Otto Künzli), Germany
1995-1996
B.A. Honours (1st Class), Fine Art, Gold & Silversmithing, RMIT Selected
Awards/Grants
2012
Arts Victoria Grant (Export and Touring)
2010
Australia Council for the Arts Grant (New Work)
2006
Colin & Cecily Rigg Contemporary Design Award
2002
Herbert Hofmann Prize, Schmuck 2002 Goldfields Ozgold 2002 Award
2001
Arts Victoria Grant (Development/Export & Touring) Australia Council for the Arts Grant (New Work)
1999
DAAD Stipendium
1998
Queen’s Trust Grant for Young Australians
1997
City of Hobart Art Prize Australia Council for the Arts Grant (Development)
Public Collections
Australia :
Numerous Australian public collections including Powerhouse Museum, Sydney and the National Gallery of Australia, Canberra
France :
Musée des Arts décoratifs, Paris
Germany :
Museum für Angewandte Kunst, Frankfurt am Main Die Neue Sammlung – Staatliches Museum für angewandte Kunst/Design in der Pinakothek der Moderne, Munich
Netherlands :
ABN-AMRO, Amsterdam; Stichting van den Bosch-Foundation, Stedlijk Museum, Amsterdam
Japan :
Hiko Mizuno College of Jewellery, Tokyo.
« I LOVE faceted gemstones (although nothing can compete with the beauty of found mineral specimens) and gold is AMAZING! – for its colour alone, let alone its malleability and ductility … such a pleasure to work with, just thinking about the last time I cut gold with a jewellers saw gives a shiver of delight (unlike cutting steel – the memory of which sends my hand to press my teeth, the same way as when someone scrapes chalk on a blackboard). The world of jewellery is littered with fantastic examples using ‘precious materials’ (Go Etruscans go! Go Karl Fritsch go! etc. etc.). But I do not use them very often; I have so many other things in my studio to be distracted by. Once you start paying attention to the materials, and the materiality of ‘things’ new possibilities endlessly open out … within themselves and in relation to other bodies – jewellery ».
« J’AIME les pierres taillées (bien que rien ne puisse rivaliser avec la beauté de minéraux trouvés à l’état naturel) et l’or est incroyable! – Par sa seule couleur, sans parler de sa malléabilité et ductilité… un vrai plaisir de le travailler, juste penser à la dernière fois où j’ai coupe de l’or avec une scie de bijoutiers me donne un frisson de plaisir (contrairement à couper de l’acier – le souvenir d’un grincement de dents ou une craie grattée sur un tableau noir !). Le monde de la bijouterie est rempli d’exemples fantastiques d’utilisation de «matières précieuses». Mais je ne les utilise pas très souvent, je me laisse distraire par tellement d’autres choses dans mon studio. Une fois que vous commencez à prêter attention aux matériaux, et à la matérialité des choses, de nouvelles possibilités infinies s’ouvrent … en elles-mêmes et par rapport à d’autres organismes – les bijoux. »
Cette artiste a participé rue Paul Fort à :
L’exposition « Au-delà du précieux, au-delà des mers » en septembre octobre 2013
Pendant (2012) (wooden egg cup) – cut, glued, painted, threaded. Wood, acrylic paint, nylon. Photo : Jeremy Dillon
Pendentif (2012). Coquetier en bois-coupé, collé, peint, fileté.
Bois, acrylic, peinture , nylon. Photo : Jeremy Dillon